:: PENGEMASKINIAN BKP ONLINE

Pihak sekolah telah boleh untuk mengemaskini permohonan Biasiswa Kecil Persekutuan (BKP) bermula 17 - 29 Mac 2008. Sila lawat laman http://apps.emoe.gov.my/biasiswa/bkp/ untuk pengemaskinian.

Kementerian Pelajaran Malaysia menggunakan data SMM kutipan Januari 2008 yang lalu. Hanya pelajar-pelajar yang layak sahaja iaitu pendapatan ibubapa RM1000 dan ke bawah sahaja boleh memohon. Maklumat-maklumat ini diperolehi dari pihak sekolah sendiri (Data SMM)yang dihantar kepada pihak PPD/JPN. Pihak sekolah dikehendaki menyemak semula data SMM jika terdapat pelajar yang layak tetapi tiada dalam senarai layak. Pihak Jabatan Pelajaran Pulau Pinang tidak dapat berbuat apa-apa jika ada pelajar yang tercicir.

Pihak sekolah perlu mengemaskini semula maklumat pengguna peringkat sekolah kerana semua maklumat yang dibuat terdahulu telah dihapuskan. Jika terdapat sebarang masalah berkenaan aplikasi online, sila muatturun panduan pengguna atau hubungi pihak KPM seperti nombor yang diberikan di laman tersebut.